develop
 
برای کارای کامپیوتر . رایانه . pc

آمارگیر وبلاگ



محققان هلندی نمونه اولیه‌ای از خانه چاپ سه‌بعدی را به نمایش گذاشته‌اند که با استفاده از بلوک‌های پلاستیکی غول‌پیکر ساخته شده است.

175-18.JPG

 

تصاویر در ادامه مطلب

 

http://www.uplooder.net/

ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 3 فروردين 1393برچسب:خانه , سه بعدی , عکس , تصاویر , جدید , آجر سه بعدی , خانه سه بعدی, توسط بهزاد

شركت ايراني "ديمو" اعلام كرده كه تلفن هاي همراه قديمي را از كاربران گرفته و در اعضاي پرداخت تخفيف يك موبايل جديد را به آن مي فروشد.

 
اين شركت در ازاي تلفن هاي همراه خراب هر برندي كه روشن نمي شوند 25 هزار تومان و در تلفن هاي همراه قديمي سالم 30 هزار تومان به مشتريان پرداخت مي كند و با دريافت باقي مانده مبلغ يك تلفن همراه مدل آبشار يك يا آبشار دو را به كاربران مي فروشد.
 
 
در ادامه مي توانيد ويژگي هاي كلي  و تصاوير اين تلفن هاي همراه را مطالعه كنيد :
 
 
 
مشخصات کلی:دو سیم کارته
 
صفحه نمایش:صفحه نمایش رنگی لمسی مقاومتی از نوع TFT - سایز صفحه نمایش: 2.8 اینچ - دارای رزولوشن 240 × 320 - قابلیت نمایش 256 هزار رنگ
 
حافظه:- قابلیت نصب کارت حافظه از نوع Micro SD
 
شبکه های ارتباطی:GPRS - بلوتوث
 
دوربین:2 مگاپیکسل
 
سایر مشخصات:رادیو - باتری 700 میلی آمپر میلی آمپر ساعتی
http://www.uplooder.net/

ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 4 بهمن 1392برچسب:موبايل , ديمو , تعويض , گوشی , جدید, توسط بهزاد
يکي از ملاک‌هاي سنجش کيفيت و کارآيي يک نمايشگر، رزولوشن آن است. مفهوم رزولوشن، مفهومي مستقل است که در مورد يک نمايشگر بيان مي‌شود. به عنوان مثال يک نمايشگر از 1366 × 768 پيکسل تشکيل شده است. دقت داشته باشيد که يک نمايشگر، اگر چه يک واحد کاملا مجزا به نظر مي‌رسد اما اين پيکسل‌ها هستند که در کنار هم قرار گرفته‌اند تا نمايشگر ساخته شود.
 
تعداد پيکسل‌ها، تنها بيانگر يک نگاشت است. يعني به ازاي هر پيکسل‌ يک تصوير که دقيقا 1366×768 پيکسل دارد، يک پيکسل در نمايشگر وجود دارد. اگر تصوير بزرگ‌تر باشد، برخي از پيکسل‌ها حذف مي‌شوند و اگر کوچک‌تر باشد، تعدادي پيکسل زائد لا‌به‌لاي پيکسل‌ها گنجانده مي‌شود؛ اگر چه در هر دو حالت، با افت کيفيت نسبي رو‌به‌رو خواهيم شد.
 
در اين ميان مفهوم ديگري وجود دارد که بيش از رزولوشن بيانگر کيفيت نمايشگر است. اين مفهوم چگالي پيکسل‌ها نام دارد و با واحد PPi يا پيکسل بر اينچ سنجيده مي‌شود. اين مفهوم در چند سال گذشته بيشتر مورد توجه قرار گرفته است و به خلق رقابت تازه‌اي در حوزه نمايشگر به خصوص در دستگاه‌هاي همراه تبديل شده و برندي مانند Retina را به وجود آورده است.
 
PPi براي هر نوع تصوير، شامل تصاوير يک نمايشگر يا يک تصوير چاپ شده به وسيله چاپگر قابل اندازه‌گيري است. از منظر علوم مهندسي سخت‌افزار، نمايشگري کيفيت بالاتري دارد که چگالي نمايشگر آن بيشتر باشد. براي درک بهتر مفهوم دو نمايشگر با رزولوشن يکسان اما با ابعاد کاملا متفاوت را با يکديگر مقايسه کنيد. يک نمايشگر 37 اينچ، با رزولوشن 1080 و يک نمايشگر 7 اينچ، با همين رزولوشن، دو چگالي کاملا متفاوت دارند. چرا که تعداد پيکسل‌هاي نمايشگر کوچک‌تر در واحد اينچ مربع، به مراتب بيشتر از نمايشگر بزرگ‌تر است.
 
اين روزها شامل رقابت سخت شرکت‌هاي سخت‌افزاري در زمينه چگالي پيکسل‌ها هستيم. بنيان اصلي اين رقابت را "استيو جابز"، رئيس فقيد اپل بنا کرد. شرکت اپل در مرام‌نامه خود ثبت کرد که هيچ محصولي توليد نخواهد کرد، مگر اين که چگالي نمايشگر آن حداقل 260 پيکسل در واحد اينچ مربع باشد. اين چگالي بسيار چگالي بالايي است و از آن جا که محصولات اپل شامل آيفون، آي‌پد و آي‌پاد محصولات کوچکي هستند، رزولوشن آن‌ها به شکل غير عادي از محصولات مشابه آن‌ها بالاتر است. به عنوان نمونه، آي‌پد با چگالي 264 پيکسل در اينچ مربع، در يک نمايشگر 9.7 اينچي، 2048×1536 پيکسل را در کنار هم قرار داده‌ است.
 
 تلويزيون‌هاي جديد و گران قيمتي در اين روزها به بازار آمده‌اند که از چگالي رزولوشني مشابه برخوردارند. اين چگالي رزولوشن بالا در ابعادي مانند 40 اينچ و بالاتر، به خلق نمايشگرهايي با رزولوشن‌هاي فوق‌العاده بالا منتهي شده که در حال حاضر از آن‌ها با نام کلي 4K ياد مي‌شود.
 
يک سال پيش يک شرکت ژاپني به فناوري ساخت نمايشگرهايي با چگالي 651 پيکسل در اينچ مربع دست يافت. نمونه اوليه توليد شده اين شرکت، يک نمايشگر 2.3 اينچي است. اين نمايشگر کوچک که از نمايشگرهاي بسياري از تلفن‌هاي هوشمند امروزي کوچک‌تر است، 1280 × 800 پيکسل رزولوشن دارد اما هنوز اين نوع نمايشگرها به طور عمومي در محصولات موجود در بازار به کار گرفته نشده‌اند چرا که چشم انسان تفاوت زيادي ميان چگالي 200 PPi و 600 PPi قائل نيست و بالا بردن بي‌دليل چگالي پيکسلي، تنها صرف هزينه است.
 
به همين دليل شايد بتواند گفت که چگالي پيکسلي نمايشگرها از نظر منطقي به پايان خود رسيده است و در آينده شرکت‌هاي بزرگ سخت‌افزاري، براي بالاتر بردن چگالي پيکسلي نمايشگرهاي محصولات خود تلاش زيادي نخواهند کرد.
http://www.uplooder.net/

ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 16 آبان 1392برچسب:نمایشگر , رزولوشن , چگالی , کیفیت , توسط بهزاد

قائم مقام سازمان فضایی ایران از پرتاب دومین موجود زنده ایرانی به فضا با حامل سوخت مایع طی یک و نیم ماه آینده به دست متخصصان ایرانی خبر داد.

 agah (4 of 13).jpg

به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر حمید فاضلی در حاشیه کارگاه کاربردهای فناوری فضایی در کاهش بلایای طبیعی در جمع خبرنگاران با اشاره به پرتاب موفقیت‌آمیز کاوشگر پیشگام همراه موجود زنده ( میمون از نژاد رزوئوس) طی سال گذشته با حامل سوخت جامد گفت: سازمان فضایی ایران در یک اقدام جدید با استفاده از حامل سوخت مایع که شتاب کمتری داشته و دارای سیستم هدایت و کنترل است که موجب بازیابی با دقت بالای موجود زنده خواهد شد طی یک و نیم ماه آینده موجود زنده دیگری را به فضا پرتاب خواهد کرد.

 

وی اظهار امیدواری کرد که بتوان این موجود زنده را به سلامت در زمین بازیابی کرد.

 

قائم‌مقام سازمان فضایی ایران با اشاره به برنامه‌های پرتاب ماهواره‌های سازمان فضایی ایران تا پایان سال گفت: ماهواره‌های تحقیقاتی تدبیر، شریف و ناهید در برنامه پرتاب سال جاری قرار دارد. البته، ماهواره‌های متعدد تحقیقاتی در دانشگاه‌ها در حال طراحی و ساخت است که چنانچه که دانشگاه‌ها به موقع این ماهواره‌ها را آماده پرتاب کند سازمان فضایی ایران آمادگی لازم را با کمک سازمان هوافضا که مدیریت حامل‌ها را بر عهده دارد جهت پرتاب این ماهواره‌ها دارد.

 

فاضلی با اشاره به این که دولت تدبیر و امید اهمیت ویژه‌ای به مسائل فضایی داده است، گفت: تاکید مهندس ترکان، سرپرست سازمان فضایی نیز بر ادامه فعالیت‌ها با قدرت بیشتری نیز هست.

 

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که برنامه‌های فضایی با پویایی بیشتری در دولت تدبیر و امید ادامه یابد.

منبع: ایسنا

http://www.uplooder.net/

ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 16 شهريور 1392برچسب:فضا , فناوری , دومین موجود زنده ایرانی , سازمان فضایی ایران , ماهواره, توسط بهزاد

هر روز خبرهاي جديدي از تحريم هاي رايانه اي غرب كه نشان از عدم مقابله با عزم راسخ كشور عزيزمان در فتح قله هاي دانش و فناوري و سربلندي را دارد شنيده مي شود.

 
تازه ترين خبر متعلق به شركت ياهو مي باشد.اين شركت در اقدامي عجيب نام ايران را از فهرست كشورهايي كه هنگام ثبت نام پست الكترونيك ديده مي شد حذف كرده است.
 
براي ثبت نام و فعال سازي حساب كاربري نيز وارد كرد يك شماره تلفن همراه الزامي مي باشد كه اين كار براي كاربران ايراني غير ممكن است.
 
بدين ترتيب ياهو از ايران خداحافظي كرده و استفاده از آن براي كاربران ايراني با مشكل مواجه خواهد بود.شنيده شده كه سرويس مسنجر اين شركت موسوم به ياهو مسنجر نيز در ايران قطع خواهد شد.
 
ذكر اين نكته ضروريست كه دو شركت بزرگ گوگل و اپل پس از زيان هاي ناشي از تحريم ايران،نام كشورمان را از ليست تحريم خود خارج كردند.
منبع: اورژانس آی تی
http://www.uplooder.net/

ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 16 شهريور 1392برچسب: ياهو , تحريم , ايران, توسط بهزاد

سامانه حفاظت از اطلاعات سرورهای حیاتی سازمان (کیهان) به همت یکی از شرکتهای مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان طراحی و ساخته شد.

 45pg.JPG

به گزارش سرویس فناوری ایسنا منطقه اصفهان، دکتر محمود شیخ زین‌الدین، رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اعلام این خبر افزود: گسترش بی‌سابقه‌ی صنعت IT در سال‌های اخیر، تقاضاها برای دریافت سرویس‌ها و خدمات به صورت الکترونیکی و عموما در بستر اینترنت را بسیار افزایش داده و این در حالیست که مقوله هک نیز رشد بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده ‌است.

 

وی با بیان این که به همین دلیل مدیران سازمان‌ها با تقابلی جدی در ارائه سرویس‌ها به صورت الکترونیکی و امنیت سازمان و اطلاعات خود روبرو هستند، تصریح کرد: سامانه «کیهان» محصول انحصاری شرکت سازنده آن است که با هدف حفاظت از اطلاعات سرورهای حیاتی سازمان طراحی و پیاده سازی شده است.

 

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه این محصول انحصاری که دارای گواهی ثبت اختراع به شماره 70961 است، ادامه داد: ایمن سازی ارتباطات در این سامانه بر اساس تونل‌های امنیتی در لایه شبکه و با استفاده از پروتکل اختصاصی شرکت سازنده انجام می‌شود.

 

به گفته وی، تکیه بر توکن‌های سخت‌افزاری در فرآیند احراز اصالت کاربران به منظور جلوگیری از ایفای نقش سایرین، کنترل دسترسی جداگانه هر کاربر به بخش‌های مختلف مزرعه سرور، تامین محرمانه بودن و صحت داده‌های مبادله شده کاربران با سرورهای تحت حفاظت، جلوگیری از حملات رایج در کاربردهای تحت شبکه شامل Monitoring، Modification، تکرار و Man in the Middle، امکان تعریف LANهای مجازی امن به صورت متمرکز و توزیع شده، عدم نیاز به تغییر در برنامه‌های کاربردی جهت تامین امنیت آن‌ها و دانش کاملا بومی در طراحی پروتکل‌ها و الگوریتم‌های رمزنگاری از جمله ویژگی‌های مهم این سامانه است.

 

شیخ زین‌الدین در ادامه با بیان اینکه شرکت طراح سامانه «کیهان»، نسل چهارم این سامانه را با هدف برطرف‌ کردن نیازمندی‌های جدید مشتریان خود و نیز افزایش توانمندی‌های این محصول طراحی و ساخته است، خاطرنشان کرد: مشاهده میزان دسترسی‌های کاربران مجاز به مزرعه سرورها از طریق تحلیل ترافیک ارسالی آنها، افزایش قابلیت دسترسی و مقاومت در برابر خرابی با امکان توزیع بار بر روی چند سرور کیهان با امکان همگام‌سازی اتوماتیک در بین آنها، امکان تعریف مدیران میانی با قابلیت‌های کنترل شده به منظور توزیع فرآیند مدیریت سیستم، ثبت رویدادهای کامل سیستم شامل ورود و خروج کاربران، عملیات مدیران و تنظیمات سیستم، افزایش پهنای باند شبکه و امکان استفاده از گواهی‌نامه دیجیتالی کاربران در فرآیند احراز اصالت از جمله ویژگی‌های مهم این سامانه است.

منبع:ایسنا

http://www.uplooder.net/

ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 30 مرداد 1392برچسب:سامانه حفاظت از اطلاعات سرورهای حیاتی , ایران , توانمندی, توسط بهزاد

 انگور یکی از میوه های تابستانی است که طرفداران بسیاری در تمامی دنیا دارد و مزه آن با توجه به رنگ و شکل انگور متفاوت است اما همیشه هر گونه آن طعمی مخصوص به خود دارد و از یک چارچوب خاص خارج نمی شود. 

"دیوید کین" کشاورزی است که به تازگی توانسته به طعمی تازه در انگورهای خود بسازد و قصد دارد آن ها با طعمی مشابه با پشمک وارد بازار کند. او با کمی تغییر در نشا اصلی این میوه توانسته است به این طعم جدید و البته جذاب دست پیدا کند. 


این کشاورز گفته است که این انگور خواص تمامی انگورها را در خود جای داده است و همچنین شیرینی آن به اندازه یک پشمک نیست ولی مزه آن را کاملا القا خواهد کرد. او هدف خود از درست کردن این انگور را نشان دادن نحوه سالم سازی تنقلات اعلام کرده است. 

این مرد با کمک چندین مهندس کشاورزی و سازمان های محیط زیستی پس از 12 سال تحقیق و تلاش توانسته است این انگورها را درست کند. آن ها قصد دارند محصول زیادی را امسال وارد بازار کنند و البته از این پس هدف خود را درست کردن انگورهایی با طعم شکلات یا آبنبات های محبوب خواهند گذاشت. 

http://www.uplooder.net/

ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 19 مرداد 1392برچسب: خواندنی ، پرورش ، انگور ، پشمک ، طعم, توسط بهزاد
پورت‌های USB در سال‌های اخیر تحول بزرگی در زمینه جا به جایی و انتقال داده‌ها به وجود آورده‌اند و سرعت انتقال داده‌ها را تا حد قابل توجهی افزایش داده‌اند. 

حالا نسخه جدید این پورت‌ها با نامSuper Speed USB 3/1 رونمایی شده است که سرعت انتقال اطلاعات در آن نسبت به نسخه قبلی آن یعنی USB 3/0 تا دو برابر بیشتر شده است. 

 

این نسخه جدید قابلیت انتقال اطلاعات تا سرعت 10 گیگابیت در ثانیه را داشته و امکان سازگاری با نسخه‌های قبلی و پشتیبانی از کابل‌ها و دستگاه‌های مبتنی بر پورت‌های USB قبلی را هم دارد. مشخصات فنی این نسخه جدید کاملا مشابه USB 3/0 بوده و تنها سرعت انتقال اطلاعات در آن بیشتر است.

منبع: اقتصاد آنلاين

http://www.uplooder.net/

ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 14 مرداد 1392برچسب:يو اس بي , usb , usb3, توسط بهزاد

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 9 صفحه بعد

ابزار پرش به بالا